A Different Way to Represent Thoughts 2nd and 3rd grade PLS Projects

Second and third graders reflected on a topic of their interest. They made connections from visual representations or videos and expressed their concerns and inquiries through conversations, text, and illustrations. The essential question: How could you represent that in a different way? We helped them visualize and later materialize their thoughts and feelings in a non-literal shape.

  • 2A. The last animal
  • 2B. Sacred Animals
  • 2C. A Child made of art
  • 2D. Artifacts
  • 2E. A brush for infinite painting
  • 3A. The forest is on fire
  • 3B. Environment in danger
  • 3C. Identity
  • 3D and 3E. A border

Los alumnos de segundo y tercer grado reflexionaron sobre un tema de su interés. Hicieron conexiones a partir de representaciones visuales o videos y expresaron sus inquietudes y consultas a través de conversaciones, textos, e ilustraciones. La pregunta esencial: ¿Cómo podría representar eso de una manera diferente? Les ayudamos a visualizar y luego materializar sus pensamientos y sentimientos en una forma no literal.

  • 2A. El último animal
  • 2B. Animales sagrados
  • 2C. Un niño hecho de arte
  • 2D Artefactos
  • 2E. Un pincel para pintura infinita
  • 3A. El bosque está en llamas
  • 3B. Medio ambiente en peligro
  • 3C. Identidad
  • 3D y 3E. Una frontera


CB Videos